موضوعات

اوقات فراغت مهمترین فرصت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

اوقات فراغت مهمترین فرصت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بهترین زمان برای تقویت روحیه خودباوری و جلوگیری از بزهکاری است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین،حجت الاسلام علی انصاری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد ، گفت :
– اوقات فراغت مختص تابستان نیست بلکه مربوط به طول سال است و در کنار محتوا، بحث زیرساخت ها و منابع انسانی هم مهم است و از آسیب هایی که در اوقات فراغت وجود دارد این است که ظرفیت های اموزش و پروش برای دستگاه های فرهنگی شناخته شده نیست.

– در آموزش و پرورش دو هزار نفر به طور مستقیم در حوزه تربیت بدنی و پرورشی مسئول پیگیری اوقات فراغت دانش آموزان هستند و وقتی دستگاه ها با برنامه ها و ظرفیت های اموزش و پرورش آشنا نشوند، حرکت های جدید و موازی تعریف می شود که حجم این فعالیت ها از حوصله مدارس خارج است.

– اقتصاد مقاومتی حکم می کند از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم و با توجه به هدف مشترک باید این تعامل و همکای وجود داشته باشد و آسیب دیگری که در این حوزه وجود دارد این است که در اوقات فراغت نتوانسته ایم گزارش جامعی ارائه شود.

– زیرساخت های اوقات فراغت در استان بسیار کند پیش می رود البته در بحث اردوگاه ها سرعت داشتیم ولی طرح جامع آن دیده نشده است.

-در مطالعه تطبیقی مشاهده می شود در کشورهای توسعه یافته بسیار برای اوقات فراغت برنامه ریزی می کنند؛ ما اگر می خواهیم در بحث آسیب های اجتماعی موفق شویم باید زیرساخت های اوقات فراغت را مدنظر قرار دهیم و باید در این حوزه تلاش مضاعفی شود.

– یک هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن از یک جز تا ۳۰ جز در استان داریم که این امر در ایام اوقات فراغت رخ داده است ولی تاکنون از این افراد تجلیل نشده که اگر ممکن است مصوب شود از این حافظان تجلیل به عمل آید.
—————————————————————————————————–
ماخذ :HTTP://WWW.MEDU.IR/NEWS/ITEM

دیدگاه‌های این مطلب