موضوعات

فعالیت های تابستانی فرصتی ارزشمند برای جبران کاستی های مهارت آموزی دانش آموزان

سیدمحمد بطحایی در مراسم افتتاحیه فعالیت های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور که به صورت نمادین در کانون فرهنگی و تربیتی سلمان فارسی منطقه ۱۰ تهران برگزار شد؛ اظهار کرد:
– هر چند سال تحصیلی از مهرماه آغاز و تا پایان شهریورماه سال آینده ادامه دارد، اما عملاً در پایان اردیبهشت ماه پایان می یابد و فرصتی برای ارائه همه آموزش ها باقی نمی ماند.

– محتوای زیاد کتب درسی و فرصت کم تدریس باعث شده تا معلمان فرصتی برای آموزش مهارت های تربیتی عملاً نداشته باشند؛ بنابراین فعالیت های تابستانی فرصت بسیار ارزشمندی است تا دانش آموزان کاستی های طول دوره تحصیل را جبران کنند ومهارت های لازمه را فرا گیرند.

– من تابستان را اوقات فراغت نمی دانم، بلکه یک زمان و امکان دومی می دانم که دانش آموزان باید تلاش کنند، براساس علاقه مهارت های مختلف را در مراکز و پایگاه های تابستانی بیاموزند.

– مدیران پایگاه و مراکز تابستانی تلاش کنند با کمترین هزینه دریافتی از اولیا، دانش آموزان را ثبت نام کنند تا هیچ یک از اولیا به خاطر مشکلات مالی از حضور فرزندانشان در فعالیت های تابستانی باز نماند.

لازم است؛ پایگاه های تابستانی امنیت دانش آموزان را در اولویت خود قرار دهند و تمام تلاش خود را دراین زمینه بکار گیرند تا دانش آموزان در فضایی پرنشاط و آرام به مهارت بپردازند.
————————————————————————————–
منبع :خبرگزاری مهر https://www.mehrnews.com/news/4334085/
( انتخاب بخشی از محتوای خبر و ویرایش توسط : دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش)

دیدگاه‌های این مطلب