موضوعات

کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تهران با طرح تقویت فعالیت های جایگزین ؛ ویژه آموزش معلمین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران ، يكصد و هشتادمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مقيمي استاندار تهران، فرهادي فرماندار تهران، هاشمي رفسنجاني رئيس شوراي شهر، اولادقباد نماينده مجلس شوراي اسلامي، سالاري عضو شوراي شهر و ساير مديران ارشد دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي آموزش و پرورش شهر تهران ، در محل سالن كنفرانس آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در اين جلسه با اشاره به تصویب کلیات طرح تقویت فعالیت های جایگزین برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس شهرتهران از طریق آموزش معلمین مدارس ، مطالب زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:
کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس در شهر تهران نیازمند عزم جدی و همکاری های بین بخشی بین دستگاه های عضو شورا است.

اگر باور داریم که آموزش و پرورش یکی از ارکان توسعه کشور است می بایست برای تربیت نسلی آگاه ‌و آینده ساز با رویکردی آموزشی آسیب های اجتماعی را در مدارس کاهش دهیم.

بر مبنای این طرح نزدیک به ۱۵ هزار معلم در مقاطع اول ابتدایی و اول متوسطه زیر نظر مدرسین متخصص برای انتقال مهارت های زندگی و جایگزینی این فعالیت ها با کارهایی که آسیب برای دانش آموزان تلقی می شوند ،آموزش می بینند.

برای اجرای این طرح اعتباری نزدیک به ۳میلیاردتومان پیش بینی شده است و در صورت موفقیت این طرح را در مدارس شهرستان های استان اجرایی خواهیم کرد.

امروز شاهد حجم عظیمی از برنامه ریزی دشمنان برای استحاله نسل دانش آموز هستیم و باید چندین برابر برای خنثی سازی نقشه های شوم تلاش کنیم.
—————————————————————————————————–
( انتخاب بخشی از خبر و ویرایش توسط : دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش)
منبع: http://tehranedu.ir/Modules/News/NewsShow.aspx?page=1&mid=338&NewsID=27163

دیدگاه‌های این مطلب