موضوعات

قابل توجه اولیائی که فرزندان با نیاز های ویژه دارند ؛ اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران غنی می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از فعالیت پایگاه های تابستانی و کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزان استثنایی و همکاری مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران خبر داد.

– شهناز کریمی شعار پایگاه های تابستانی را ” حمایت از کالای ایرانی، هر دانش آموز یک مهارت ” عنوان کرد.

– غنی سازی اوقات فراغت فقط مختص آموزش و پرورش نیست، با این همه آموزش و پرورش استثنایی نسبت به این امر حساسیت و توجه ویژه ای دارد و تاثیر کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در راستای دانش افزایی ، مهارت یابی، تقویت روحیه جسمانی ، مذهبی ، فرهنگی- هنری و ورزشی را از دست آوردهای پایگاه های تابستانی مطرح کرد.

– با توجه به تعطیلی مدارس و افزایش دغدغه مسئولین و خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه در تابستان و اهمیت غنی سازی اوقات فراغت این دانش آموزان ، به منظور رفع نگرانی خانواده ها برنامه ریزی برای اوقات فراغت این دانش آموزان مهم و ضروری است .

– خانواده ها باید به این امر آگاه باشند که دانش آموزان به تنهایی نمی توانند اوقات فراغت خود را مدیریت کنند و لازم است فرزندان خود را در نوع انتخاب رشته و مهارت کمک کنند. ایام تابستان فرصت مناسبی است که بتوانند با آگاهی کامل از برنامه های پایگاه های تابستانی و با مراجعه به سایت اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران دانش آموزان را در انتخاب کلاس های مورد نظر یاری کنند.

– در این راستا کانون فرهنگی تربیتی سبحان در شمال تهران و شعبه آن درجنوب تهران و مدارس دارای پایگاه تابستانی با برگزاری کلاسهای متنوع و مناسب فرهنگی و تربیتی ضمن ارائه سرویس ایاب و ذهاب رایگان، در پنج محور اصلی:
1- مهارت های ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی.
2- مهارت های فرهنگی، هنری، علمی و نشاط آور.
3- مهارت های حرفه ای ، اقتصادی و اشتغالزایی.
4- مهارتهای زندگی.
5- مهارت های ورزشی و سلامت در قالب کلاس های شنا ، تیراندازی ، زبان، ، نمایش ، قرآن و نماز و عترت، شطرنج ، رایانه، موسیقی ، برگزاری اردوها و ….
اوقات پرشور و نشاطی را برای این عزیزان مهیا می کنند.

آدرس پایگاه جامع اطلاع رسانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به www.csdeo.ir تغییر یافته است.جدیدترین اخبار در این حوزه را در این آدرس دنبال نمایید.

دیدگاه‌های این مطلب