موضوعات

کنکور از سدهای جدی نظام آموزشی است و برای آموزش و پرورش امروز ما سمی مهلک است!!!

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما گفت :

– کنکور از سدهای جدی نظام آموزشی است و برای آموزش و پرورش امروز ما سمی مهلک است که مانع اجرای سد تحول بنیادین است و اجازه تحول به ما نخواهد داد.

– انتخاب دروس کنکور بر اساس قانون مجلس در اختیار شورای سنجش و پذیرش دانشجو است… اما اینکه کدام دروس برای امتحان نهایی و تأثیر در کنکور انتخاب شود به شورای عالی آموزش و پرورش واگذار شده است.

-تأثیر منفی کنکور به دوره دبستان هم سرایت کرده است.

-هر درسی را حذف کنیم که در کنکور نباشد متاسفانه دانش‌آموزان آن را جدی نمی‌گیرند و هم و غم خود را برای دروسی می‌گذارند که ضریب بالا دارد. برخی کارشناسان معتقدند دروسی چون دین و زندگی باید در کنکور بیایند تا دانش‌آموزان جدی با آنها برخورد کنند اما برخی می گویند اگر درسی چون دین و زندگی در کنکور باشد جایگاه واقعی خود را از دست خواهد داد. در سند تحول آموزش و پرورش گفته شده است همه معلمان و همه دروس باید دارای رویکرد حاکم بر تربیت دینی و اخلاقی باشند.

– کنکور یک مانع بیرونی است و در درون سیستم، یک مانع، نوع شایستگی معلمان است؛ بسیاری معلمان ما دبیر خوب و تخصصی دروس هستند. آنها با این تعبیر باید شایستگی های لازم را کسب کنند و نسبت به همه ساحت‌ها حساس شوند.

– اکنون مشغول همسو سازی کتب با سند تحول هستیم. در کتاب‌های درسی این کار انجام شده است اما تغییر رویکرد معلمان، کار مشکلی است.
——————————————————————————————————————————-
منبع : http://www.medu.ir/fa/news/item/695340?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب