موضوعات

فعالیت دفتر امور زنان در وزارت آموزش و پرورش از سال 75


– پیشینه این تشکیلات در عرصه تصمیم‌گیری و سیاست گذاری کلان آموزش‌ و پرورش به سال ۱۳۷۰ و با حضور مشورتی و ابلاغ مشاور امور زنان با حفظ سمت آموزشی برمی‌گردد.

– با تلاش های مسئولین وقت در سال ۷۵ ستاد امور بانوان با سه پست سازمانی و در سال ۷۷ این مجموعه کوچک با عنوان دفتر امور زنان ذیل حوزه وزیر با تعداد ۲۴ پست کارشناسی امور زنان و یک پست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر درساختار سازمانی وزارت آموزش و پرورش تعریف و مصوب شد.

– در سال۱۳۸۶ دفتر امور زنان به مشاور امور زنان با تعداد هشت پست کارشناسی و یک پست مشاور وزیر و مدیرکل ذیل حوزه وزیر تبدیل شد. در سال ۱۳۹۰ نیز مشاور امور زنان به مدیریت امور زنان با تعداد سه پست کارشناسی و یک پست مدیر ذیل سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده تغییر یافت.

– در سال ۱۳۹۱ ذیل سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده، مدیریت امور زنان تبدیل به دفتر امور زنان و خانواده با تعداد ۱۴ پست تغییر یافت.

– از ابتدای سال ۱۳۹۸ نیز با توجه به حذف این دفتر از سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، این مجموعه با مسئولیت مشاور وزیر در امور زنان و به شکل یک گروه در حوزه وزارتی به فعالیت­ های خود از جمله برقراری عدالت جنسیتی، توجه ویژه به اختصاص های تربیت دختران براساس اسناد بالادستی، سیاست گذاری و اجرای برنامه درحوزه زنان فرهنگی و دختران دانش آموز پرداخت.

– مهم ترین برنامه های این دفتر برای زنان فرهنگی و دانش آموزان دختر در سال تحصیلی ۹۸ را نظارت بر کیفیت آموزش ویژه دختران متناسب با اختصاص های آنان براساس اسناد تحولی (اجرایی سازی بسته سیاستی مربوط به تعلیم وتربیت دختران بر اساس اسنادتحولی)

– با توجه به گستره مخاطبین این بخش در آموزش و پرورش ، توسعه وتقویت این جایگاه در اولویت برنامه این مجموعه قرار دارد.
——————————————————————————
مأخذ : ایرنا – مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش – خانم فرحناز مینایی پور در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا (http://www.medu.ir/fa/news/item/922677/?ocode=1000000825 )
با انتخاب جملات ، دسته بندی و ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش (ج . ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید