موضوعات

” کودکی ناخشنود ” = افزایش خطر بیماری قلبی

IMAGE634937174776487512
” کودکی ناخشنود ” خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

در این پژوهش ۳۷۷ بزرگسال از دوران کودکی تحت نظر پژوهشگران قرار گرفتند
نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که ناخشنود سپری کردن دوران کودکی می تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در بزرگسالی رابطه داشته باشد.
بر اساس نتایج این تحقیق، رفتارهای هیجانی در ایام کودکی می تواند با افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی در میانسالی، به ویژه در زنان، مرتبط باشد.
در برابر، احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی نزد میانسالانی که در دوران کودکی تمرکز و توجه بیشتری بر دروس مدرسه داشته اند، کمتر گزارش شده است.
با این حال، پژوهشگران آمریکایی می گویند که برای بررسی دقیق تر چگونگی این ارتباط تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد.
در این پژوهش ۳۷۷ بزرگسال از دوران کودکی تحت نظر پژوهشگران قرار گرفتند. آنها هنگامی که تنها ۷ سال سن داشتند در یک سریdownload (4) تست‌های بدنی – روانی شرکت جستند تا محققان با ثبت نتایج این آزمایشها بتوانند روند سلامت جسمی و راونی آنها در بزرگسالی را بررسی کنند.
نتایج آزمون‌ها پس از اینکه این افراد به ۴۰ سالگی رسیدند و دوباره در تست های پزشکی و روانشناختی شرکت کردند، با یکدیگر مقایسه شد.
پژوهشگران پس از کنترل سایر متغیرهایی که می توانست بر وضعیت سلامت شرکت کنندگان تاثیر بگذارد، به این نتیجه رسیدند که سطوح بالایی از مواجهه با اضطراب و استرس در سن هفت سالگی موجب افزایش ۳۱ درصدی ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی در زنان میانسال شرکت کننده شده بود.
این نتایج در مورد مردان چنین بود که سطوح بالای مواجهه با IMAGE634917212760848252استرس و اضطراب در کودکی با احساس ناکامی زودهنگام و زود عصبانی شدن رابطه داشت و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی را هم تا ۱۷ درصد افزایش می داد.
در میان شرکت کنندگان ۴۰ ساله که در این پژوهش شرکت کرده بودند، میزان مواجهه با استرس و اضطراب در کودکی باعث شده بود که حالا شانس آنها برای ابتلا به سکته قلبی در ۱۰ سال آینده در میان زنان از ۳ و دو دهم درصد به ۴ و دو دهم و در میان مردان از ۷ و سه دهم به ۸ و نیم درصد افزایش بیاید.
——————————————————————-
03 فوريه 2013 – 15 بهمن 1391

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید