موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 7): تغییـر رشتـه از دوم دبیرستان( رشته ریاضی یا تجربی )به رشته انسانی در سال سوم

300px-Adabiat1
سوال:
دانش آموزی که سال دوم دبیرستان را در رشته ریاضی و یا تجربی به اتمام رسانده است، و حال می خواهد در سال سوم به رشته انسانی تغییر رشته دهد، چه اقداماتی را باید انجام داده وچه مراحلی را باید بگذراند؟

پاسخ:
طبق بند ماده 112 آیین نامه دوره سه ساله متوسطه(صفحات 617 و618 و 619 مربوط به تغییر رشته) شما بایداقدامات زیر را انجام دهید:
1-شرکت در امتحان تغییر رشته : شامل دروسی که پیش نیاز دارد(برای تغییر رشته به رشته انسانی دو درس جامعهC243-1 شناسی(1) و عربی (2) ویژه علوم انسانی را باید امتحان بدهید) ضمنا؛این امتحان در شهریورماه، در همان مدرسه ای که رشته انسانی داشته وشما درآن ثبت نام نموده اید، برگزار می شود. همچنین نمره قبولی امتحان تغییررشته،حداقل 10 می باشد.
2- تطبیق واحد و گذراندن واحد های کمبود و جا مانده از سال دوم: مجموعا 16 واحد،که 3 واحد آن با قبولی در امتحان دو درس تغییر رشته پذیرفته می شود و 13 واحد بقیه؛ شامل دروس اقتصاد(2واحد) -آمار ومدل سازی(2واحد)- تاریخ ایران و جهان (4 واحد)تاریخ ادبیات و ایران و جهان (2واحد) – جغرافیا(3واحد) خواهد بود
این دروس باید درطول سال سوم خوانده شده ونهایتا تا پایان شهریورماه سال سوم با نمره قبولی حداقل 10 گذرانده شود.
***پی گیری موارد زیر می تواند به شما کمک نماید:
1- مراجعه به سایت: به سرفصل مشاوره سپس موضوع هدایت تحصیلی وشغلی و بعد آیین نامه هدایت تحصیلی، در نوار موضوعی سایت مرکز مشاوره موسسه دانش مراجعه نمایید.
2-مشاوره مدرسه محل تحصیل خود: می توانید به دفتر مشاوره مدرسه خود مراجعه و از مشاور مدرسه تمام جزئیات را سوال بفرمایید.
3- تماس با ما ( نحوه آن در قسمت نوار بالای سایت موجود است)  6ab8152e-110-250x250

با آرزوی موفقیت برای تمامی دانش آموزان عزیز

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید