موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 146 ) : راه ادامه تحصیل در رشته ساختمان و معماری از طریق رشته ریاضی، با داشتن دیپلم تجری سال 91 ؟(تکمیل پاسخ سوال اختصاصی شماره 145)

memari-sakhteman_35

سوال:

سلام خسته نباشید. جناب من مدرک دیپلم تجربی خود را در سال ۹۱ گرفته ام. و متولد ۷۳ هستم.و قصد ادامه ی تحصیل را دارم منتها در انتخاب شغل آینده ی خود تردید دارم. شغل پدر و برادران من پیمانکاری و ساختمان سازی است و من به هر دوی این رشته ها (مهندسی و دندان پزشکی)علاقه دارم.ووضعیت مالی ما خوب است. و من دارای کارت معافیت سربازی هستم وتکلیف خود را با سربازی روشن کرده ام و هیچ گونه نگرانی ندارم.و فقط میخواهم درس بخوانم
حال با توجه به شرایطی که من دارم به نظر شما کدام رشته برای من بهتر است؟کدام یک قوی تر است ؟به نظر شما من در کدام یک از این رشته ها بیشتر میتوانم موفق شوم؟
باتشکر
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ در ۳:۴۰ ب.ظ – توسط:داوود فضل ا للهی )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

چند پاسخ تکمیلی:

1- به نظرما اگر از طریق رشته ریاضی عمل کنید، بهتر و قوی تر به تحصیل در رشته دلخواه خود(رشته معماری یا رشته راه و ساختمان قدیم و عمران جدید)می رسید.

2- با توجه به وقفه تحصیلی دوساله و شروع ترم دوم شما نمی توانید در دوره روزانه تحصیل کنید. چون نظام تحصیلی روزانه، سالی واحدی است و با اتمام ترم اول و شروع ترم دوم نمی توانید در آن ثبت نام و تحصیل کنید. بنابراین و با توجه به مجموعه شرایط شما (وقفه تحصیلی دوساله و…) یا باید در دوره شبانه تحصیل کنید و یا به صورت داوطلب آزاد.

3-اگر بخواهید در دوره شبانه تحصیل کنید، چون رشته قبلی شما تجربی بوده است باید امتحان تغییر رشته بدهید. امتحان تغییر رشته به پیش دانشگاهی، تنها یک بار و در تابستان برگزار می گردد . یعنی شما تا تابستان 93 باید دو درس حسابان و جبر واحتمال را برای تغییر رشته بخوانید تا نمره قبولی حداقل 10 آن را کسب نمایید و سپس از مهر93 به کلاس های شبانه پیش دانشگاهی ریاضی بروید. این شیوه را زمانی باید انتخاب کنید که عجله ای نداشته و می خواهید آرام و مطمئن حرکت کنید و ان شاءالله در اولین بارشرکت در کنکور سراسری رشته ریاضی ( یعنی در کنکور94-93) قبول شوید.

4-اگر می خواهید برای قبول شدن در رشته مورد نظر با سرعت بیشتری حرکت کنید واز هم اکنون درس را شروع کنید، یعنی اگر فکر می کنید که توان آن را دارید که در فرصت محدود تا خردادماه، ازیک طرف خود را برای امتحانات دوره پیش دانشگاهی ریاضی آماده کرده و از طرفی در کنکورسال تحصیلی 93-92 ثبت نام نموده و تصور می کنید می توانید آمادگی خوبی برای شرکت در آن داشته باشید، پیشنهاد مابه طور مشخص این است که؛ برای ثبت نام در امتحانات پیش دانشگاهی رشته ریاضی به صورت داوطلب آزاد اقدام کنید. توضیحات بیشتر آن و اقداماتی که باید انجا م دهید را در صفحه ای که سوال خود را مطرح کردید ( پاسخ به ایلقار) و یا در پست ” پاسخ به سوالات” بخوانید.

5- اگر سوال و ابهامی داشتید و یا نیاز به مشورت بیشتری دارید، چون امکان پاسخ گویی دراین صفحه محدود است، ازطریق تماس تلفنی جویا شوید (تماس باما را درسایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش، نگاه کنید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما در تحصیل علم
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب