موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 154 ) : شرایط تغییر رشته از سوم رشته انسانی به پیش دانشگاهی رشته تجربی…؟( سوال تکراری)

C290-2

سوال:

سلام وباعرض خسته نباشید.من سوم انسانی هستم برای تغییر رشته به پیش دانشگاهی تجربی باید چه کار کنم و چه درس هایی رو امتحان بدم اگر کمکم بکنید ممنون میشوم خیلی سر در گم هستم. 
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ در ۷:۲۲ ق.ظ – توسط: امیرحسین)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
این سوال شما تکراری است و جواب آن در پست” پاسخ به سوالات ” و همچنین در پست ” مشاوره ” در بخش هدایت تحصیلی وصفحه تغییر رشته دبیرستان و پیش دانشگاهی( همین صفحه ای که سوال خود را ذیل ؟آن نوشته اید) وجود دارد.در عین حال به طورخلاصه چند جواب ارایه می گردد:

1-درس های تغییررشته:
شما باید دروس های تغییر رشته به انسانی را شامل سه درس ؛ زیست شناسی 1 ( کتاب مربوط به پایه دوم دبیرستان) – زیست شناسی 2 (کتاب مربوط به پایه دوم دبیرستان) – شیمی 3( کتاب مربوط به پایه سومدبیرستان)  را امتحان دهید.

2- کسب آمادگی:
در کنار درس های پایه سوم رشته فعلی شما ( انسانی) برای دروس تغییر رشته تجربی، بایددر طول سال ، با رفتن به کلاس های آموزشگاه آزاد و… روی درس های مذکورکار کنید تا آمادگی لازم را برای این امتحان بدست آورید.

3- زمان امتحان تغییر رشته:
امتحان تغییر رشته سال سوم به سال آخر(پیش دانشگاهی)فقط یکبار در تابستان هر سال انجام می شود،این امتحان در مرداد و یا شهریور سال بعد برگزارشده و در صورتی که حداقل نمره 10 را در هر سه درس مذکور کسب نمایید، اجازه خواهید داشت تا سال آینده(94-93) در دبیرستان بزرگسالان(شبانه)برای رشته مورد نظر ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهید.

4- ثبت نام برای امتحان تغییر رشته:
برای ثبت نام امتحان تغییر رشته باید در تیرماه سال بعد با در دست داشتن مدارک لازم(مدرک گواهی دیپلم- کارنامه کلی نمرات 3 ساله – شناسنامه و کپی آن – کارت ملی و کپی آن- عکس) به دایره امتحانات آموزش و پرورش محل خودمراجعه نمایید. معمولا هرساله آموزش و پرورش هر منطقه، یک حوزه امتحانی ( یکی ازمدارس منطقه) را برای امتحان تغییر رشته مشخص می کند. که قاعدتا باید به آنجا مراجعه نمایید.

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب