موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی – شماره108 ) : امکان ادامه تحصیل در شاخه نظری( رشته انسانی) با داشتن دیپلم کار ودانش؟

465fb0e14bf198cdd62442261de3b0ebeb2aed27

سوال:

کسی که دیپلم کار ودانش دارد، آیا امکان ادامه تحصیل در شاخه نظری برای رشته انسانی را دارد ؟ چگونه؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
بله؛ توضیح اینکه:    C249-4
1- در صورت تغییر رشته، می توانید پیش دانشگاهی را در هر رشته ای که در دروس امتحان تغییر رشته آن شرکت کرده و حداقل نمره قبولی 10 را کسب نمایید، ادامه تحصیل دهید.

2- در صورتی که شرایط شرکت در دوره روزانه را نداشته باشید( مثل سن و تاهل وسربازی و…) می توانید ، برای گذراندن دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) عمل کنید. در این صورت ؛ نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید.

3- برای تغییر رشته؛ از پایه سوم شاخه کار ودانش به پیش دانشگاهی رشته انسانی، باید دو درس عربی 3 ویژه علوم انسانی و ادبیات فارسی تخصصی را امتحان دهید.

4-امتحان تغییر رشته سال سوم به سال آخر(پیش دانشگاهی)فقط یکبار در تابستان هر سال انجام می شود.FARSI-SEVOM-ENSANI

5-چون امتحانات سال سوم دبیرستان به صورت نهایی است، بنابراین امتحان تغییر رشته نیز در حوزه تعیین شده از طرف آموزش و پرورش برگزار می شود.

6- برای شرکت در امتحان تغییر رشته، باید ازمدرسه محل تحصیل خود یک معرفی نامه عکس دار را با مهر وامضای مدرسه کنونی، دریافت وبه حوزه امتحانی مشخص شده تحویل نمایید.

7- معمولا زمان اقدام برای دریافت معرفی نامه و مراجعه به حوزه امتحانی مشخص شده برای امتحان تغییر رشته،اوایل تیرماه است. شما حتما بعد از امتحانات خرداد ماه از اموردفتری و مشاوره مدرسه خودتان پی گیر باشید.

8- مهمتراینکه؛ باید برای امتحانات تغییر رشته ـ که چندان هم آسان نیست ـ خود را آماده کنید. برای این آمادگی باید از هم اکنون در کلاس دروس تغییررشته به طور فعال شرکت نمایید.(مثل کلاس های یک آموزشگاه قوی و یا..) بنابراین؛ فکر نکنید که در فرصت کوتاه تابستان امکان آماده کردن خود را برای امتحان تغییر رشته را دارید.C254-2

9- به نظر ما؛ درصورت امکان ، درطول سال تحصیلی طوری برنامه ریزی کنید که درس های تخصصی پایه دوم وسوم رشته مورد علاقه تان، مثل منطق سال سوم و ادبیات و عربی سال دوم را هم به طور جدی کارکنید. البته سطح این درس های در حدی است که با شرکت منظم و موثردر کلاس درس آن ها، به نتیجه مورد نظر می رسید.

10- برای این تغییر مسیر و برنامه ریزی لازم آن، به خصوص برنامه ریزی درسی مربوط به آن، حتما از مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی و نیز؛از دانش آموزان با تجربه، بهره بگیرید.

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب