موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 179 ) : من دیپلم فنی و حرفه ای و مدرک کاردانی دانشگاه آزاد دارم با معدل پایین۱۴… آیا می توانم در کنکور سراسری رشته تجربی شرکت کنم؟

Capture

سوال:

باسلام وخسته نباشید.
من ( دیپلم فنی و حرفه ای) مدرک کاردانی دانشگاه آزاد دارم با معدل پایین۱۴ آیا می توانم در کنکور سراسری رشته تجربی شرکت کنم با توجه به اینکه در دفترچه سراسری آمده است که دارﻧﺪﮔﺎن دﻳﭙﻠﻢ ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ ای و ﻛﺎرداﻧﺶ ﻛﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﻣﺪرک ﭘﻴﺶ داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ و ﻳﺎ ﻣﺪرک ﻛﺎرداﻧﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺣﻖ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی را ﻧﺪارﻧﺪ و در ﺻﻮرت ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﺑﻌﻨﻮان ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه و ﺑﺮاﺑﺮ ﺿﻮاﺑﻂ ﺑﺎ آﻧﺎن ﺑﺮﺧﻮرد ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
ﻛﺎرداﻧﻲ و ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﮔﺮوه آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﻜﻲ ۱۵/۰۰ —
دﻛﺘﺮای ﻋﻤﻮﻣﻲ ﮔﺮوه آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﻜﻲ(ﭘﺰﺷﻜﻲ، دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜﻲ و داروﺳﺎزی) ۱۶/۰۰
خدمت سربازی رفتم.
با تشکر از سایت خوبتان

( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ در ۱۱:۳۹ ق.ظ–  توسط:hamed )

 

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

خلاصه پاسخ : بله
برای توضیح بیشتر موارد زیر را بخوانید:
1- برای احتساب سوابق تحصیلی در کنکور، تنها نمرات امتحان نهایی دیپلم در نظر گرفته می شود. تاثیر این نمرات به صورت درس به درس بوده که برای هر کدام از زیر گروه ها، متفاوت است!

2- شما که دیپلم فنی حرفه ای دارید و می خواهید با دیپلم فنی در گروه تجربی شرکت می کنید، تاثیرسوابق تحصیلی شامل شما نمی شود. بنابراین آزمون کنکور شما %100( صد درصد) محاسبه خواهدشد.

3-برای شرکت در کنکور سراسری، علاوه بر دیپلم، یا باید دوره پیش دانشگاهی را گذارنده باشید و یا معادل آن مدرک دوره کاردانی را ارایه نمایید.

4- معدل و هیچ یک از نمرات درس های دوره پیش دانشگاهی و همچنین دوره کاردانی به عنوان سوابق تحصیلی، در نمره و رتبه سازی کنکور تاثیری ندارد.

*** به دلیل محدودیت زمانی درارایه پاسخ کتبی، اگر سوال و ابهامی در مورد این سوال داشتید، فقط ار طریق تماس تلفنی جویا شوید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعادتمند باشید
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب