موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 125) : امکان ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی و دانشگاه با دیپلم فنی ؟

n00182743-b

سوال:

با داشتن دیپلم فنی از شاخه فنی حرفه ای و یا شاخه کار ودانش امکان ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی و دانشگاه چگونه است؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
چندپاسخ زیر را بادقت بخوانید و به موقع پی گیری کنید:

1- تا دوره سه ساله دیپلم تمام نشود، امکان ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی وجود ندارد!

2- شاخه کار ودانش و فنی حرفه ای دوره پیش دانشگاهی ندارد!!! دوره پیش دانشگاهی مربوط به شاخه نظری است.

3- اگربخواهید با دیپلم شاخه کار ودانش و یا شاخه فنی حرفه ای در یکی از رشته های شاخه نظری (رشته ریاضی یا تجربی یا انسانی) در دوره پیش دانشگاهی ادامه تحصیل بدهید، بایددر امتحان دروس تغییر رشته شرکت و نمره قبولی حداقل 10 را کسب نمایید. نوع دروس امتحان تغییر رشته هرکدام از رشته های نظری متفاوت است . می توانید جدول دروس آن را در متن (PDF)اصلاحیه آیین نامه پیش دانشگاهی در پست مشاوره سایت ملاحظه بفرمایید.

4- دیگر شرایط تغییررشته در در پست پاسخ به سوالات اختصاصی کاربران وسوالات عمومی آمده است. آن را با دقت مطالعه بفرمایید.(برای تسریع در رسیدن به پاسخ لازم، کلید واژه های سوال مورد نظر را در قسمت جستجوی بالای سایت تایپ کنید.)

5- اگر شرایط ادامه تحصیل در دوره روزانه را نداشته باشید، می توانید تمام دروس پیش دانشگاهی را به صورت داوطلب آزاد پاس کنید. دراین صورت نیازی به امتحان تغییررشته ندارید. زمان ثبت نام برای شرکت در امتحانات به صورت داوطلب آزاد، اسفند ماه است.
برای این کار از طریق اداره آموزش و پرورش محل خود(واحدمتوسطه یا مشاوره و یا امتحانات) حوزه امتحانی داوطلب آزاد را پرس و جو نمایید. برای شرکت در امتحانات پایانی به صورت داوطلب آزاد، می توانید از سه فرصت زمانی خرداد وجهت واحد های باقیمانده از شهریور و دی ماه هم استفاده کنید.

6- با دیپلم کار ودانش نمی توانید در دانشگاه پیام نور، سراسری روزانه و یا شبانه و کارشناسی دانشگاه آزاد و کارشناسی های غیرانتفاعی و غیر دولتی شرکت کنید.چون تمام آن ها نیاز به مدرک دوره پیش دانشگاهی دارند.

7- با دیپلم کار ودانش می توانید برای ثبت نام در پذیرش کاردانی بدون کنکور دانشگاهی آزاد( در دی و بهمن) و کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای (در اردیبهشت) و کاردانی علمی کاربردی ( در مردادماه) اقدام نمایید.

*** به دلیل محدودیت زمانی درارایه پاسخ کتبی، اگر سوال و ابهامی داشتید، فقط از طریق تماس تلفنی جویا شوید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعادتمند باشید
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب