موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 128) : امکان شرکت در کنکور انسانی با مدرک دیپلم هنرستان و پیش دانشگاهی هنر، چگونه است؟

4f264dbb880e86556de8b201af2f1a0e

سوال:

فارغ التحصیل دوره متوسطه ای که دیپلم او فنی بوده و از هنرستان فارغ التحصیل شده و سپس با تغییر رشته، پیش دانشگاهی رشته هنر را به اتمام رسانید! آیا می تواند در کنکور سراسری در گروه انسانی شرکت کند؟
( این سوال عمومی تکراری بوده و قبلا پاسخ آن ارایه شده است ! اما چون مجددا از طریق تلفن مطرح شده است، جمع بندی پاسخ های قبلی تقدیم می گردد. )

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام

1- همان طور که در پاسخ به دیگر سوالات عمومی و اختصاصی آورده ایم ، طبق توضیحات دفترچه شماره کنکورسراسری با هر نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، می توانید در هریک از سه گروه آزمایشی اصلی کنکور( یعنی؛ ریاضی، تجربی، انسانی) و دو گروه فرعی(هنر و زبان های خارجه) شرکت کنید و نوع رشته مهم و تعیین کننده نیست. پس شما با دیپلم هنرستان وپیش دانشگاهی هنر، می توانید برای گروه آزمایشی انسانی ثبت نام و در کنکور آن شرکت کنید.

2- چون برای دیپلم های فنی سوابق تحصیلی در نظر گرفته نشده است، لذا آزمون کنکور دیپلمه های هنرستانی( فنی حرفه ای و کار ودانش) صد درصد( 100 % ) محاسبه می شود.

سلامت وموفق باشید Gol-1
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب