موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 150) : دروس امتحانی تغییر رشته برای هریک از رشته های پایه سوم دبیرستان چیست؟

تغییر رشته به پایه سوم

سوال:

دروس امتحانی تغییر رشته از رشته های مختلف پایه سوم دبیرستان به هریک از رشته های دوره پیش دانشگاهی چیست؟

پاسخ :

تصویرجدول دروس تغییر رشته از رشته های مختلف پایه دوم دبیرستان به هریک از رشته های پایه سوم دبیرستان، براساس آیین نامه موجود، عیناً از کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ( صفحه 170 به بعد- چاپ ۱۳۹۲) ارایه می گردد.

یادآوری:

-دروس تغییر رشته برای کدام از رشته ها ، دروس پیش نیاز برای رشته جدید است. لذا اگر دانش آموزی دروس پیش نیاز را برای تغییر رشته ، در رشته قبلی گذرانده باشد نیازی به امتحان مجدد نبوده و همان دروس گذرانده شده قبلی ( بهشرط نمره قبولی) از او چذیرفته خواهد شد. مثلا دروس فیزیک 2 و آزمایشگاه ، شیمی 2 و آزمایشگاه برای دانش آموزی که  می خواهد از رشته ریاضی به رشته تجربی تغییر رشته بدهد.

– تغییر رشته از رشته تجربی به رشته ریاضی، به دلیل مشترک بودن تمام دروس در پایه دوم دبیرستان ، دروس پیش نیازی نداشته و لذا نیازی به شرکت در امتحان تغییر رشته نیست. بنابراین دانش آموز تغییر رشته ای از پایه دوم رشته تجربی به پایه سوم رشته ریاضی  تنها درس متفاوت  بین این دو رشته ، یعنی آمار را در تابستان سال سوم امتحان خواهد داد. 

  سایر توضیحات و جزئیات لازم ، از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و تغییر رشته ، در دیگر سوالات به تفصیل ذکر شده است.photo_2016-07-12_18-21-11

 

 

 

 

 

 

photo_2016-07-12_18-21-45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما approval
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌های این مطلب