موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 229) : امکان تغییر رشته از پایه سوم رشته تجربی به رشته مورد نظر( معماری) چگونه فراهم می شود؟

سوال:171171_25dd2

سلام
من الان سال سوم تجربی هستم ، میخوام به معماری تغییر رشته بدم.
میخواستم بدونم از دروس سال دوم معماری چه درس هایی رو باید امتحان بدم؟
و اینکه باید شهریور امتحان بدم یا خردادم میشه؟
اصلا میشه من سال دوم رو امتحان بدم و سال آینده سوم رو بخونم؟
( فرستاده شده توسط : ایلگار کیانی )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

*پاسخ سوال اول شما (من الان سال سوم تجربی هستم میخوام به معماری تغییر رشته بدم و…):
رشته مورد اشاره شما در دوره متوسطه جزء شاخه فنی حرفه ای است که پایه سوم ( بادیپلم) به اتمام می رسد و سال چهارم و پیش دانشگاهی ندارد. و چون بعد از اتمام پایه سوم در هریک از شاخه ها (حتی فنی حرفه ای) دیگرامکان تحصیل در هیچ یک ازرشته های ” شاخه فنی حرفه ای ” وجود ندارد، پس تغییر رشته ازپایه سوم (رشته تجربی) به پایه سوم رشته مورد نظر(معماری) وجود ندارد.
»»» راه حل این است که:
در صورت علاقه به رشته های فنی، فقط می توان رشته مورد نظر را در شاخه کار ودانش، آن هم به صورت داوطلب آزاد و یا شبانه پی گیری نمود. یعنی با داشتن دیپلم ریاضی، دیپلم دوم دیگری را در شاخه کار ودانش اخذ می کنید. برای این کار نیازی به امتحان تغییر رشته هم ندارید. چون شاخه کار ودانش، نیازی به امتحان تغییر رشته ندارد. البته در این صورت می توانید از شیوه تطبیق واحد هم استفاده کنید و درس های مشترک بین رشته ریاضی و کار ودانش شما مورد قبول واقع شده و تنها درس های متفاوت آن را (درس های مهارتی) امتحان داده تکمیل می کنید.

**پاسخ سوال دوم شما (اصلا میشه من سال دوم رو امتحان بدم و سال آینده سوم رو بخونم؟): 
در نظام فعلی متوسطه چهارساله، چیزی به عنوان تکرار پایه نداریم. جتی در پایه اول دبیرستان که بین تمام رشته یکسان و عمومی است و قبلا مردودی داشت، هم اکنون مردودی آن برداشته شده و تنها واحد هایی که دانش آموز نمره نیاورده امتحان می دهد.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما   images-7
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب