موضوعات

نمونه ای از تمرین برای کار آفرینی در حوزه آموزش و پرورش ؛ بازارچه کار و فناوری با مشارکت 300 دانش آموز در فومن

بازارچه درس کار و فناوری در راستای شیوه نامه اجرایی چهارمین دوره جشنواره خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه با مشارکت 300 دانش آموز در دبیرستان دخترانه شهید احمد عاطف شهرستان فومن برگزار شد .
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، شاهین کوچکی مدیر آموزش و پرورش فومن با تاکید بر توانمند سازی و اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان ، اظهار نمود : بازارچه کارو فناوری با هدف ایجاد کارآفرینی با مشارکت 300 دانش آموز در 56 غرفه به نمایش گذاشته شد .

وی هدف از برگزاری این بازارچه را افزایش توانمندی کاری دانش آموزان در راستای اقتصاد مقاومتی ، تقویت روحیه کار آفرینی و کسب شایستگی های حرفه ای و مهارتی عنوان کرد .

مدیرآموزش و پرورش اظهار داشت: در این بازارچه دانش آموزان با مفاهیمی چون کارآفرینی، مشاغل خانگی، بازار یابی و خود اشتغالی آشنا شده و مدیریت بازاریابی را تمرین می‌کنند .

کوچکی در پایان افزود: دانش آموزان مقطع متوسطه اول که درس کار وفناوری را می گذرانند باید بتوانند دست ساخته های خود را در بازار آزاد به فروش برسانند .

در این نمایشگاه دانش آموزان دست ساخته های خود را در قالب غرفه های غذاهای سنتی، لبنیات ، نان های محلی ،گل و گیاه ، صنایع دستی ، بافتنی ، غذاهای محلی ، انواع آش و انواع سبزیجات عرضه کردند.
—————————————————————————————————
ماخذ: http://www.medu.ir/portal/home.php?ocode=100010876&block=news&id=586461 ( با کمی ویرایش توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش)

دیدگاه‌های این مطلب