موضوعات

آموزش و پرورش مخالف کنکور به شیوه فعلی است


*قانون حذف کنکور اجرا نمی شود :
– قانون حذف کنکور که مجلس با فراز و فرودهای فراوان به تصویب رساند، چرا اجرا نمی‌شود؟

* مشکل کنکور حل نمی‌شود :
-اکثر مهمانان برنامه پرسشگر مخالف کنکورند و متخصصین به طور جد مخالف کنکور هستند اما چرا هنوز کنکور هست؟ نمی‌دانم. چرا این مشکل حل نمی‌شود؟ هیچ وزیر آموزش و پرورشی مدافع کنکور نیست.

* آموزش و پرورش مخالف کنکور به شیوه فعلی است :
– گاهی آدرس اشتباه می‌دهند و آموزش و پرورش را مقصر جلوه می‌دهند اما بارها عنوان و ثابت کرده‌ایم که مشکل در آموزش و پرورش نیست و چرا قانون حذف کنکور که مجلس با فراز و فرودهای فراوان به تصویب رساند، اجرا نمی‌شود.

– با کنکور به این شیوه ارزشیابی که ظرف 3، 4 ساعت با مهارت تست زنی سرنوشت نسل آینده تعیین شود، مخالفیم؛ اینکه تحصیلات 12 سال دانش‌آموز به رسمیت شناخته نشود و کنکور باشد و مافیا در کنارش شکل بگیرد، مخالفیم.

– مشکل، نوع نگاه به آموزش و پرورش است که اسم آن را کوچک انگاری آموزش و پرورش گذاشتم یعنی نقش آموزش و پرورش را کوچک دیدیم. اگر قرار است انسان توسعه آفرین باشد این انسان درمدرسه به ویژه در دوره ابتدایی تربیت می شود.

– در کشورهای پیشرفته انسان ها را کوچک ندیدند اما متاسفانه دچار این مشکل هستیم. یک مانع ما کنکور است و مانع دیگر مشکل مدیریت سیستم است؛ در تجزیه و تحلیل چالش‌ها مشخص شد که یکی از اصلی ترین چالش‌ها بی ثباتی مدیریت است.
———————————————————————————————–
مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر شبکه 7 تلویزیون ….. مأخذ : http://www.medu.ir/fa/news/item/921690/?ocode=1000000744
( ویرایش و گزینش جملات توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش – ج . ابراهیمی )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید