موضوعات

تسهیل در شرایط تغییر رشته درون شاخه‌ای از پایه 11 به 12 رشته‌های شاخه نظری

  • چنانچه دانش‌آموز پایه یازدهم شاخه نظری تقاضای تغییر رشته در سایر رشته‌های شاخه نظری را برای پایه دوازدهم داشته باشد می‌تواند پس از موافقت کمیسیون خاص اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، منطقه، ناحیه محل تحصیل خود اقدام نماید.

  •  این قبیل دانش آموزان باید در 4 عنوان از دروس رشته جدید در نوبت امتحانی خرداد یا شهریور پایه یازدهم شرکت کنند و در صورت قبولی در این دروس، می‌توانند در پایه دوازدهم رشته جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهد.چنانچه دروس گذرانده شده در رشته قبلی با دروس رشته جدید دارای کد یکسانی باشد و یا ازنظر محتوا مشابهت داشته باشد، برابر جدول تطبیق دروس از آنان پذیرفته می‌شود.

  • با توجه به مکاتبات انجام‌شده و موافقت شورای عالی آموزش‌وپرورش دانش آموزان پایه یازدهم شاخه نظری که متقاضی تغییر رشته درون شاخه‌ای هستند، چنانچه در نوبت ارزشیابی خردادماه، در امتحان تغییر رشته شرکت کنند و شرایط قبولی را به دست آورند، می‌توانند در ارزشیابی شهریور همان سال، در ارزشیابی سایر دروس مرتبط با تغییر رشته (رشته جدید) شرکت کنند.

  • دانش‌آموزانی که در نوبت ارزشیابی شهریورماه، در امتحان تغییر رشته شرکت کنند و شرایط قبولی را به دست می‌آورند، می‌توانند به همراه غایبین موجه مهرماه، در ارزشیابی سایر دروس مرتبط با تغییر رشته (رشته جدید) شرکت کنند. نوبت‌های فوق، علاوه بر نوبت‌های مُجازی است که دانش‌آموز می‌تواند در شهریور و دی‌ماه پایه دوازدهم شرکت کند.

—————————————————————————————————————————-

مأخذ : https://www.medu.ir/fa/news/item/994312/?ocode=100010876 ( گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش )

 به نقل از :  مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظریعباس سلطانیان

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید