موضوعات

برگزاری اوّلین المپیاد مهارتی : اجرای المپیاد ها ، وسعت عمل یادگیری را بالا برده و سبب افزایش کیفیت آن می شود.

  • در اولین المپیاد مهارتی ، از کل شرکت کنندگان استان ها ، شش گروه (تک نفره – دونفره) در هر رشته المپیاد به مرحله نهایی کشوری راه خواهند یافت وسه نفر اول برگزیدگان نهایی به سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور برای شرکت در اردوی تیم ملی معرفی خواهند شد.

  • گفتنی است در مرحله استانی المپیاد مهارتی کاردانش 13 تیم دونفره در رشته برق ساختمان و 5تیم تک نفره در رشته طلا و جواهرسازی شرکت داشتند که یک تیم رشته برق ساختمان و یک تیم در رشته طلا و جواهر سازی به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند.این المپیاد برای اوّلین دوره در سه رشته تعمیر تراکتور ،برق ساختمان و طلاو جواهرسازی در سه زمینه صنعت ، هنرو کشاورزی برگزار می شود.

  • از کل شرکت کنندگان استان ها ، شش گروه (تک نفره- دونفره) در هر رشته المپیاد به مرحله نهایی کشوری راه خواهند یافت وسه نفر اول برگزیدگان نهایی به سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور برای شرکت در اردوی تیم ملی معرفی خواهند شد.

  • در روش جدید برگزاری آزمون ،هنرجویان منتخب در کارگاه های عملی استان خود حضور یافته و پس از دریافت سوال مشترک که بصورت همزمان بر روی ftp ادارات کل قرار می گیرد، به رقابت می پردازند. داوران در استان البرز (مجری این مرحله) حضور یافته و به صورت آنلاین تمامی شرکت کنندگان را مانیتور نموده و شاهد انجام زنده کار توسط ایشان خواهند بود.علاوه بر این از مراحل انجام کار توسط فیلمبردار، فیلم و عکس تهیه می شود ونیز به خاطر افزایش ضریب امنیت آزمون، ناظری از اداره حراست اداره کل در محل حوزه حضور یافته تا سلامت انجام فرایند آزمون را توسط خود هنرجویان تایید نماید. نهایتا فیلم و عکس تهیه شده در سامانه ftp توسط استان ها بارگذاری شده و یکی از ملاکهای داوری قرار می گیرد.(1)

  • اجرای المپیاد مهارتی در بستر جدید و مشاهده همزمان روند برگزاری آزمون توسط استانها  در افزایش کیفیت یادگیری موثر بوده و تجربه گردانی که بین استان ها اتفاق می افتد وسعت عمل یادگیری را بالا برده و آنچه هدف اصلی اجرای المپیاد مهارتی است ؛ یعنی حرکت به سمت آموزش غیرمتمرکز و تربیت نیروهای ماهر محقق می شود.

  • بر تقویت دانش رهبران آموزشی در راستای ارائه یادگیری باکیفیت را به دانش آموزان تاکید می  کنیم.(2)

—————————————————————–

1- گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، از برگزاری مرحله کشوری اولین المپیاد مهارتی شاخه کاردانش که در هنرستان های پارس الکتریک منطقه 9 و هنرستان معراج و خضراء منطقه 14

2-  درّی معاون آموزش متوسطه شهر تهران….

https://www.medu.ir/fa/news/item/1041340/?ocode=10004602

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید